За Нас

Mr.Bricolage в България

Марката "Mr.Bricolage" присъства в България от 2000 година, когато се отваря първият магазин от типа на модерната търговия за стоки „Направи си сам“.

17 години грижа за дома и градината

Днес веригата "Mr.Bricolage" в България се състои от 11 магазина, разположени в София, Пловдив, Благоевград, Бургас, Варна, Добрич, Русе и Плевен.
Най-новият магазин в семейството на "Mr.Bricolage" – 11-ят в страната и 3-ти в София, беше открит на 26 март в София Ринг Мол на бул. „Околовръстно шосе” №214, ниво 0.

 

11
Модерни магазина в 8 града
600
Осигурени работни места за българи
36+
Милиона клиенти към днешна дата

За 17 години магазините "Mr.Bricolage" в България са посетени от над 36 милиона клиенти.
За много българи "Mr.Bricolage" стана символ на уютен дом, на красива и подредена градина, на приятелско отношение и компетентен съвет, на доказано качество и пазарни цени, на място, откъдето могат да почерпят нови идеи за своя дом и градина.

Асортиментът е обособен в следните категории:

Марката "Mr.Bricolage"

Марката "Mr.Bricolage" е създадена във Франция преди повече от 50 години. Bricolage е френска дума, която означава „направи си сам”.
Магазините "Mr.Bricolage" събират на едно място всички необходими продукти за декорация и ремонт на дома и градината. Идеята се ражда през 1955г. във Франция, когато няколко търговци отварят първите магазини за стоки от типа „направи си сам”.
По инициатива на един от тях през 1965 г. се ражда едно сдружение под формата на асоциация ANPF (Национална Асоциация на Инициаторите на Движението „Направи си сам”). Така търговците обединяват усилията си при покупката на стоки и създават единни стандарти за обслужване и обмяна на съвети.
През 1980 г., предвид възхода на модерната търговия и структурирането на пазара във Франция, ANPF създава търговска марка под названието "Mr.Bricolage".

Френски стандарт във всичко

Магазините с марката "Mr.Bricolage" в България се управляват от българо-френското акционерно дружество „Доверие Брико”.
Архитектурата и организацията на търговската зала на магазините са изградени по стандартите на "Mr.Bricolage" Франция.
Френските стандарти са задължителни както при подреждането на стоката и нейното обозначаване, така и при обслужването на клиентите и набора услуги, които им се предоставят. Целта е лесна ориентация и максимално удобство при пазаруването. Обучените консултант-продавачи предоставят професионално обслужване и компетентни съвети. Всеки магазин предлага и допълнителни услуги като рязане на дървени плоскости и стъкло, рамкиране, тониране на бои, изработка на ключове, заточване на вериги, гаранционен сервиз, транспорт на закупените стоки до дома и др.
Висококвалифицирани френски специалисти помагат при въвеждането на всички новости, свързани с модерната търговия и по-доброто обслужване на клиента, обучават и напътстват нашите специалисти.
Ето защо вече 17 години "Mr.Bricolage" България е любимо място за пазаруване на много клиенти и е лидер в модерната търговия на стоки „Направи си сам” в страната.

Марката "Мr.Bricolage" е позната на 4 континента,
а общият брой на магазините е 838, разположени на
търговска площ от над 1.7 милиона кв.м.

4

КОНТИНЕНТА

838

МАГАЗИНА

1.7 M

КВ. М ПЛОЩ

2142 M

ЕВРО ОБОРОТ

Кратка история на Mr.Bricolage

Група френски собственици на магазини за инструменти начело с Bernard Ivernel създават национално сдружение в сектора „Направи си сам” (ANPF). Тогава стартира и първата рекламна кампания на групата.
Броят на членовете нараства бързо. Сдружението започва да търси най-добрите доставчици на продукти в петте стратегически семейства в магазините.
Създадено е първото лого, което обединява трите символа на домашния майстор: болт, чук и четка. Започва издавенето на бюлетин и всички магазини са брандирани с новото лого.
Членовете вече са 78. Сдружението се превръща в кооперация (SA) и провежда своя първи конгрес под председателството на Жак Жирар. Решено е да се налага общата марка и да се правят съвместни рекламни кампании. Първият продуктов каталог излиза през 1977 година.
Официално е регистрирана марката Mr.Bricolage, която е естественото продължение на сдружението на търговците в сектора „Направи си сам”. Търговията на дребно с продукти за дома и градината бележи истински възход. Започва създаването на стандарти за интегриране на всички магазини към новата марка Mr.Bricolage, чийто корпоративни цветове стават зеленото и червеното.
Чрез продажбата на акции от Mr.Bricolage SA на борсата в Париж започват да се набират средства за инвестиции в растежа и развитието на магазините и обучение във Франция и в чужбина. Mr.Bricolage вече разполага с мрежа от 350 магазина и бележи ръст от 25% за 5 години.
Създадено е акционерно дружество Mr.Bricolage SA с основна цел да се превърне в ключов играч на пазара. Инвестират се средства за закупуване на терени за изграждане на нови магазини с марката Mr.Bricolage, както и за търговски центрове извън Франция.
Въведена е нова концепция „Octogone” (осмоъгълник), която е изцяло оригинална и не е съществувала до този момент. В средата на магазина е разположен т.нар. център с продукти за декорация. От него тръгват 8 алеи, всяка от които представя концептуални продукти за „направи си сам” сектора. Концепцията е лесна и логична. Нейната основна цел е клиентите сами да откриват най-правилните за тях решения и идеи.
На 30 ноември е отворен първият магазин в България, в град София.
Дружеството придобива магазините Catena и Bricogite. Въз основа на взаимно допълващи се марки, сливането способства да обхващане на повече пазари както в големите градове, така и в по-малките населени места във Франция. В България е открит втори магазин с марката „Mr.Bricolage”, в Пловдив.
Стартира нова концепция „Au Coeur Des Métiers” ("В сърцето на дома"), която е подходяща и за по-големи търговски площи (над 1 200 м2). Открит е вторият магазин „Mr.Bricolage” в София и трети в България.
Открит е магазин в Андора.
В България са отворени два магазина - във Варна и в Благоевград. Развитието на марката продължава и в Мароко – първият магазин е открит в Казабланка.
Развитие в Румъния - първият магазин Mr.Bricolage е открит в Букурещ. В България е открит шестият магазин - в Бургас.
Още три магазина „Mr.Bicolage” отварят врати в България - в Плевен, Русе и Добрич. Жан-Франсоа Буше става изпълнителен директор на Mr.Bricolage SA. Той заменя на поста Морис Вакс.
Открит е първият магазин на о-в Мавриций, в Трианон.
През месец март е открит магазин в гр. Скопие, Македония.
Отворен е втори магазин в град Пловдив.
В края на месец март е открит 11-тият магазин в България и 3-ти в София - София Ринг Мол.

Mr.Bricolage по света

Днес марката "Mr.Bricolage" е позната в 12 държави на 4 континента с 838 магазина, разположени на търговска площ от над 1,7 млн. кв.м.
Благодарение на централизираната политика и налагането на общи стандарти във всички магазини с марката "Mr.Bricolage", днес тя е на престижното трето място в сектора „Направи си сам” във Франция.
Магазините във Франция са 766, а тези извън Франция – 72, в 12 държави - Андора, Белгия, България, Испания, о. Мавриций, о. Мадагаскар, Македония, Мароко, Румъния, Уругвай, Кипър и Колумбия
Продуктовите предложения за декорация и ремонт на дома и градината, селектирани в магазините извън Франция, са съобразени изцяло с националните специфики на всяка държава.